هر حرفه و کسب و کاری دارای برند و یا علامت تجاری می باشد که سبب معرفی خدمات و محصولات این حرفه خواهد شد ، مالکیت معنوی ثبت برند سبب می شود حق انحصاری در رابطه با محصول و خدمات خود داشته باشید و کسی نمی تواند از برند شما برای محصول خود استفاده کند .
تا زمانی اقدام به ثبت برند تجاری نکنید مالکیت و حق استفاده از مزایای آن را نخواهید داشت چنانچه در این مقاله به بررسی اطلاعاتی در رابطه با مالکیت معنوی ثبت علامت تجاری خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید و با اهمیت آن آشنا شوید .

مالکیت معنوی ثبت برند

کسب و کارهایی که می خواهند فعالیت خود را به شکل حرفه ای ادامه دهند به ثبت برندی که برای محصولات خود انتخاب کرده اند می پردازند و اینگونه مالکیت معنوی این برند را از آن خود می کنند. مالکیت معنوی ثبت برند سبب می شود دیگران نتوانند به کپی برداری از آن بپردازند و برای محافظت از برند خود حمایت قانونی خواهند داشت .

مالکیت معنوی ثبت برند موجب می شود در مواقعی که یک شرکت نام برند شما را روی محصولاتش استفاده نمود ، بر طبق قانون بتوانید آن ها را مجبور به تغییر نام برندشان بکنید  و حتی از آنان شکایت نمایید .
مالکیت معنوی ثبت برند سبب می شود هر کس هر نامی را که خواست نتواند ثبت کند و قبل از آن به استعلام برند بپردازد. با حمایت قانونی که از این راه کسب می کنید تلاش هایی که برای تبلیغ برند خود می کنید بی ثمر نخواهد شد و‌ با خیال راحت قادر به معرفی علامت تجاری خود خواهید بود.

مالکیت معنوی ثبت برند

اهمیت مالکیت معنوی ثبت برند

مالکیت معنوی ثبت علامت تجاری سبب می شود شهرتی که برند کسب کرده است و اعتباری که دارد مورد سوء استفاده دیگران قرار نگیرد و اینگونه شما برندی اختصاصی خواهید داشت که ‌مشتریان زیادی را به سمت خود جذب می کند .
اگر برندی که انتخاب کرده‌ اید جذاب و ‌گیرا باشد ، سبب می شود بازدیدکنندگان به مشتریان دائمی تبدیل شوند و فروش محصولات شما بیشتر شود.

مالکیت معنوی سبب می شود شرکت و یا کسب و کاری که دارید برای تولید محصول و یا ارائه خدمات آرامش کافی را داشته باشد و نگران این نباشد که رقبا به سوء استفاده از برند آنها می پردازند چون این برند حاصل تلاش های خودتان بوده است و کسی جز صاحب برند حق استفاده از مزایای آن را نخواهد داشت .

مزایای مالکیت معنوی ثبت برند

مزایای ثبت برند

علاوه بر مالکیت معنوی ثبت برند که از هرج و مرج جلوگیری می کند مزایای دیگری را پس از ثبت علامت تجاری خواهیم داشت .
این مزایا شامل معرفی یک شرکت یا کسب و کار به شکل اختصاری و رسمی ، آسان کردن بازاریابی و سرعت دادن به آن ، کم کردن هزینه های لازم برای تبلیغ و ارائه خدمات به صورت خاص و متفاوت خواهد بود .

این امکان وجود دارد که با ثبت برند آن را به شرکت های دیگری واگذار کرد و از این راه درآمد کسب نمود ، با ثبت برند یک تبلیغ دائمی برای محصولات و خدمات خود ارائه خواهید داد و همیشه در ذهن مشتری ماندگار خواهید شد بدون اینکه هزینه زیادی بابت آن صرف کنید و در صورتی که بتوانید محصولات و خدماتی ارائه دهید که اعتماد مردم را جلب کند برندتان معتبر می شود .

اهمیت مالکیت معنوی ثبت برند

مراحل ثبت برند

برای دستیابی به مالکیت معنوی ثبت برند باید مراحلی را طی کنید که عبارتند از : 

  1. در ابتدا باید نامی مناسب برای برند خود انتخاب کنید و برای اینکه مطمئن شوید قبلا ثبت نشده است باید استعلام بگیرید .
  2. سپس باید مدارکی که برای این منظور لازم می باشد را گردآوری کنید و در سایت مالکیت معنوی ثبت نام را انجام دهید.
  3. در مرحله بعد از دفترخانه اسناد رسمی گواهی امضا بگیرید تا حساب کاربری شما تایید شود .
  4. بعد از اینکه اظهارنامه را ثبت کردید باید مدارک و عکسی از برندتان را بارگذاری کنید
  5. بعد از اینکه حداقل پانزده روز گذشت نتیجه اعلام خواهد شد .

ثبت شرکت ونک

مشاوره مالکیت معنوی ثبت برند

شما میتوانید جهت مشاوره مالکیت معنوی ثبت برند همچنین در زمینه های ثبت شرکت و ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888849 تماس حاصل فرمایید.
همچنین می توانید برای خواندن مقالات بیشتر به سایت ثبت شرکت ونک مراجعه نمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *