ثبت تغییرات شرکت

پس از ثبت شرکت بنا بر دلایل اقتصادی ، اختلافات ، ورشکستگی و … شرکت ها ملزم به ثبت تغییرات شرکت می شوند ، چنانچه در مواردی که ثبت تغییرات شرکت واجب است ، اگر اقدام به تنظیم صورتجلسه و ثبت موضوع تغییرات نکنید برای شرکت و فعالیت تان مسائل و مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت .

پیش از ثبت تغییرات شرکت باید صورتجلسه ای برحسب موضوع مربوطه با رعایت مواد قانونی و در نظر گرفتن اساسنامه شرکت تهیه و تنظیم گردد .
ثبت تغییرات شرکت و کلیه امور ثبتی مربوطه در موسسه حقوقی ونک در کوتاه ترین زمان ممکن با صرف حداقل هزینه صورت می گیرد و متقاضیان می توانند از طریق راه های ارتباطی برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشند .

تصمیمات ممکن است در سرمایه شرکت باشد به عنوان نمونه کاهش و افزایش سرمایه و یا انتخاب و تعیین سمت اعضاء هیئت مدیره باشد ( که در شرکت های سهامی خاص هر دو سال یک بار باید تمدید گردد ) و … که هر یک از تصمیمات مربوطه در مجمع جداگانه ای با رعایت قانون تجارت تنظیم می گردد .

لذا پیش از ثبت تغییرات شرکت باید با انواع مجامع صورتجلسه آشنایی کامل داشته باشید تا از رد پذیرش صورتجلسات جلوگیری نمایید و از این طریق در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید .

تغییر آدرس ، الحاق به موضوع ، تغییر نام و … در صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده تنظیم می شود و یا افزایش یا کاهش سرمایه از طریق ورود و خروج شریک در شرکت های مسئولیت محدود در این مجمع لحاظ می گردد که بیشتر در مورد آن ها توضیح خواهیم داد .

به طور کلی موارد بالا فقط بخشی مختصر از تصمیماتی اند که در صوتجلسه اتخاذ می گردد و پیش از تنظیم و تهیه هر صورتجلسه ای باید توجه داشته باشید که اختیار تصمیم مربوطه در اساسنامه شرکت به عهده سهامداران شرکت است یا هیئت مدیره .

ثبت تغییرات شرکت

انواع مجامع ثبت تغییرات شرکت

اجتماع سهامداران و هیئت مدیره به منظور اتخاذ تصمیم در مورد امور شرکت ، مجمع نامیده می شود که بر حسب تصمیم مورد نظر ، انواع مختلفی آن را باید به کار گرفت .
این مجامع عبارتند از مجمع عمومی فوق العاده ، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و هیئت مدیره  .

تشکیل مجامع و دعوت سایر اعضاء و سهامداران ، در حالت کلی توسط هیئت مدیره صورت می پذیرد لیکن در صورتی که در اساسنامه شرکت عنوان گردد اختیار برخی از تصمیمات را می توان به سهامداران نیز داد .

مجمع عمومی عادی

این مجمع به طور معمول سالانه یک بار متناسب با دوره زمانی که در اساسنامه برای تشکیل آن مشخص شده است ، تشکیل می گردد .
البته موارد اختیارات هیئت مدیره نیز در اساسنامه تعیین می گردد و به این دلیل دوره زمانی در اساسنامه قید می شود که هیئت مدیره در زمان مذکور ملزم به تشکیل جلسه است و اگر مجمع تشکیل نشود .

در این حالت بازرسین باید اقدام به تشکیل مجمع نمایند و اگر بازرسین نیز اقدامی نکنند ، سهامداران شرکت می توانند این امر را صورت دهند . ( سهامداران در صورتی می توانند اقدام به تشکیل مجمع نمایند که بیش از 15 درصد سرمایه شرکت را داشته باشند . )

در نظر داشته باشید که حضور بیش از نیمی از سهامداران یا 51 درصد عددی آن ها برای تشکیل مجمع نیاز است و پس از آگهی دعوت در روزنامه کثیر الانتشار اگر حد نصاب در جلسه اول رعایت نگردد در جلسه دوم با حضور هر عده از سهامداران رسمیت خواهد داشت .
لازم به ذکر است که در دعوت دوم باید نتیجه آگهی دعوت اول قید شود که تشکیل نشده است .

ثبت تغییرات شرکت

اختیارات مجمع عمومی عادی
  • تصمیم گیری در مورد امور جاری شرکت و تصمیماتی که در حیطه اختیارات مجمع عمومی فوق العاده و موسسین نباشد در این مجمع صورت می گیرد .
  • تصویب تراز حساب های سود و زیان سال مالی
  • انتخاب و تعیین سمت اعضاء هیئت مدیره و بازرسین
  • انتخاب روزنامه کثیر الانتشاری که آگهی های شرکت در آن درج می گردد .

مجمع عمومی فوق العاده

مجمع عمومی فوق العاده بر خلاف مجمع عادی که سالیانه تشکیل می گردد ، زمان مشخصی ندارد و چنانچه در هر زمان که نیاز به اتخاذ تصمیم در این مجمع باشد تشکیل می گردد .
همانطور که از نام آن مشخص است برای موضوع فوق العاده تشکیل می گردد .

حدنصاب برای تشکیل این مجمع نیز 51 درصد عددی می باشد و اگر در دعوت اول حدنصاب رعایت نشد در آگهی دعوت نوبت دوم با حضور بیش از یک سوم سهامداران تشکیل خواهد شد ( مشروط بر آن که نتیجه آگهی اول در نوبت دوم نیز عنوان گردد . )

اختیارات مجمع عمومی فوق العاده
  • افزایش سرمایه
  • کاهش سرمایه
  • انحلال شرکت
  • تغییر نوع شرکت
  • کاهش ، افزایش تعداد اعضاء هیئت مدیره ، تغییر آدرس ، تغییر نام ، تغییر یا الحاق موضوع فعالیت و تمامی مواردی که مربوط به اساسنامه شرکت می باشد .

جلسه هیئت مدیره

برای تشکیل جلسه هیئت مدیره باید بیش از نیمی از اعضاء هیئت مدیره حضور داشته باشند .
تمامی تصمیماتی که در هیئت مدیره صورت می گیرد باید با حضور اکثریت اعضاء باشد تا به رسمیت شناخته شود .

اختیارات جلسه هیئت مدیره 

  • تعیین سمت اعضاء هیئت مدیره
  • تعیین وضعیت حق امضاء
  • افزایش سرمایه شرکت در صورتی که شرایط مربوطه رعایت گردد
  • تغییر آدرس

مراحل ثبت تغییرات شرکت

مدارک ثبت تغییرات شرکت

  • مدارک هویتی اعضاء هیئت مدیره و سهامداران ( شناسنامه و کارت ملی )
  • اساسنامه شرکت
  • آگهی تاسیس
  • روزنامه آخرین تغییرات شرکت
  • لیست اسامی سهامداران شرکت به همراه میزان سهام آن ها
  • ارائه وکالت نامه در صورتی که از وکیل استفاده می کنید .

مراحل ثبت تغییرات شرکت

  • متناسب با تصمیم ، مجمع و صورتجلسه تشکیل می گردد که باید مطابق با قانون تجارت تهیه و تنظیم گردد و به امضاء اعضاء هیئت مدیره و سهام داران برسد .
  • بعد از آن باید به سامانه ثبت شرکت ها به آدرس www.ssaa.ir مراجعه نمایید و نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه اقدام نمایید .
  • تمامی مدارک مربوطه باید تکمیل گردد و به همراه رسید پذیرش دریافتی از سامانه به اداره ثبت شرکت ها پست گردد .
  • در انتها اگر نقصی در پرونده وجود نداشته باشد مورد تایید کارشناس قرار می گیرد و پس از پرداخت هزینه های روزنامه ، می توانید آگهی مربوطه را دریافت نمایید .

مشاوره ثبت تغییرات شرکت

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت تغییرات شرکت و هزینه ثبت آن ، و همچنین مشاوره ثبت شرکت و ثبت برند تجاری میتوانید با شماره 02188888849 تماس حاصل فرمایید و یا فرم استعلام را پر نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل شود.

ثبت ونک